Adatbányászat
A webes adatbányászat egy olyan módszertan, amely egy vagy több különböző adatbázisokból információkat, összefüggéseket, adatokat nyer ki, amelyek a megrendelő igényei szerint hasznosíthatók. Az adatbányászat során felhasználjuk a statisztikai módszereket amennyiben szükséges elemző / feldolgozó robotot készítünk, mely akár mesterséges intelligenciát használva juttat hozzá az adatokhoz.
A munka során a nagyobb mennyiségű internetes adatokban rejlő hasznos információk feltárását, összegyűjtését és elemzését végezzük, melyeket az ön által elvárt formában adjuk át. Adattípusok szerint két részre osztható. Egyrészt módunk van strukturált adatok elemzésére. Ilyenek lehetnek többek között a konverziók vagy az online grafikonok vizsgálata. Másrészt lehet nem strukturált, ilyen lehet például a szövegbányászat.
A napjainkra hatalmasra duzzadt adatmennyiséget – egy IBM kutatás szerint naponta 2,4 TB adat kerül fel az internetre – így a növekvő adatmennyiséget, az egyre nehezebb feldolgozni, strukturálni. Az művelet során alkalmazott megoldások nem előzmény nélküliek, például a statisztikai módszerekből vagy a gépi tanulás alkalmazunk. Az algoritmusok építőköveit a statisztikai módszerek adják. Az adatbányászati munka során azonban – mivel ebben sokkal erősebben érvényesülnek a gyakorlati szempontok – gyakran kell élni olyan elhanyagolásokkal és egyszerűsítésekkel, amelyek kivezetnek a statisztika számára értelmezhető térből. Az adat kinyerése ezen felül sokkal erősebben támaszkodik olyan módszerekre, amelyeket a nagy számítási teljesítmény tesz lehetővé.
Készítünk weboldalakon, adatbázisokban szereplő adatok kinyerését, vagy bizonyos oldalakra való adatok feltöltését is (Pl – hirdetési oldalakra való adatbázis feltöltést), akár több százezer oldalból álló dokumentumokból adatok kinyerését.
Az adatbányászattal szemben támasztott sokrétű elvárásnak megfelelően érdemes elkülöníteni bizonyos alkalmazási területeket.
Folyamata:
1. A célok pontos megfogalmazása és finomítása.
2. Adatok felmérése: az adatok értékének, különbségének, valamint az adatokban rejlő információk megértése.
3. Adatok módosítása, értékelése és előkészítése.
4. A kinyert információk rögzítése.
Szoftvertesztelés
A szoftvertesztelés tulajdonképpen egy program kontrollált körülmények melletti futtatása, és az eredmények kiértékelése. A tesztelés célja, hogy a program fejlesztése során létrejövő hibákat minél korábban felfedezze. Egy szoftver tesztelésére azért van szükség, hogy időt, erőforrást és elsősorban pénzt spóroljunk, azon túl, hogy meggyőződjünk a program helyes működéséről.
A tesztelésnek két módszere létezik, a black-box testing és a white-boksz testing. A black-box testing során a kész programot fekete dobozként használva, a szoftver forrását és programozási megoldásait nem ismerve futtatunk teszteseteket. A white-boksz testing esetén azonban a program minden részletét, forráskódját is ismerjük.
Honlap tesztelés
A weblapok tesztelése nélkülözhetetlen lépése a hatékony és felhasználóbarát weboldalak kialakításának. A tesztelés célja a honlap hibáinak azonosítása. Nagyon fontos, hogy a fejlesztés korai szakaszában kezeljük azokat a komolyabb hibákat, amelyek javítása a kész weboldal esetében már a tesztelés költségeinek többszörösébe kerülnének.
Tesztelés nélkül a későbbi látogatók, ügyfelek vagy vásárlók jelentős részét is elveszítheti a honlap vagy webáruház tulajdonos. Cégünk a tesztelés eredményei alapján javaslatokat tesz a felmerült hibák és problémák javítására.
A tesztelés lépései:
• konzultáció az üzemeltetővel, az elsődleges célok meghatározása
• teszt kidolgozása, az oldal gyengeségeinek felmérése
• teszt lebonyolítása
• teszteredmények kiértékelése, konzultáció az üzemeltetővel
• hibák javítása
Statisztikai elemzés
A statisztika elemzés során a számszerű információk megfigyelését, összegzését, elemzését és modellezését végezzük az ügyfél elvárásai alapján.
Tapasztalja meg ön is, milyen egy profi csapattal együtt dolgozni.